Menu

 

Newsy (Home)
Archiwum newsów
Baza danych
Download
Przepisy gry
Linki

Bannery

Księga gości

Forum

Test


Statystyki

 

Polska (PZPN)

Orange Ekstraklasa
2 liga

 

Europa (UEFA)
Liga Mistrzów
Mistrzostwa Europy
Mistrzostwa Europy u-21

Mistrzostwa Europy u-19
 

Świat (FIFA)
Mistrzostwa Świata
Mistrzostwa Świata u-20
Puchar Konfederacji
Klubowe Mistrzosta Świata

Igrzyska Olimpijskie


Władze

 

PZPN (Polska)

FIFA (Świat)

UEFA (Europa)

Conmebol (Ameryka pd.)

Concacaf (Ameryka pn.)

AFC (Azja)

CAF (Afryka)

Oceania

 
Statystyki strony

 

Stronę odwiedzilo:

  Komponenty WWW

osób

 

Jest godzina:

  Komponenty WWW

dnia

  Komponenty WWW

 

Statystyki strony

 

Ocena

Jak oceniasz moją stronę:

aktualna ocena: Komponenty WWW
 
 
   Przepisy gry w piłkę nożną

1. Bramka jest zdobyta, gdy piłka całym swoim obwodem przekracza linię bramkową pomiędzy słupkami bramkowymi i pod poprzeczką, zakładając, że drużyna, która zdobyła bramkę nie popełniła wcześniej jakiegokolwiek przewinienia przeciwko przepisom gry.

2. Drużyna, która zdobyła większą ilość bramek podczas zawodów jest zwycięzcą. Jeżeli obie drużyny zdobyły równą ilość bramek lub nie zdobyły żadnej bramki, zawody są nie rozstrzygnięte.

3. Dla zawodów kończących się remisem(nie rozstrzygniętych), regulaminy rozgrywek mogą przewidywać podejmowanie kroków, włączając w to zarządzenie dogrywki lub inne działania zaaprobowane przez International F.A. BOARD w celu wyłonienia zwycięzcy.

POSTANOWIENIA PZPN

1. Bramka może być zdobyta z: akcji, rozpoczęcia gry, rzutu od bramki, rzutu karnego, rzutu wolnego bezpośredniego, rzutu z rogu.

2. Bramka nie może być zdobyta bezpośrednio z: rzutu sędziowskiego i wolnego bezpośredniego, jeżeli piłka wpadnie do bramki wykonawcy rzutu, rzutu wolnego pośredniego, wrzutu.

3. Sędzia uznaje bramkę będąc całkowicie przekonanym, że została zdobyta w sposób prawidłowy. Fakt przekroczenia przez piłkę całym obwodem linii bramkowej między słupkami bramkowymi i pod poprzeczką sędzia winien stwierdzić osobiście. W okolicznościach, które uniemożliwiają mu stwierdzenie tego faktu, uznaje bramkę jedynie na podstawie informacji wyznaczonego związkowego sędziego asystenta, kontrolującego tę stronę pola gry.

4. Jeżeli w czasie gry, z niewiadomej przyczyny, poprzeczka nie znajduje się na właściwym miejscu, a piłka według oceny sędziego przeszła w świetle bramki linię bramkową poniżej miejsca, w którym powinna się znajdować poprzeczka, to sędzia musi uznać bramkę.

5. Jeżeli piłka przekroczy całym obwodem linię bramkową między słupkami bramkowymi i pod poprzeczką, mimo niezgodnej z zapisem Artykułu 12 interwencji zawodników drużyny broniącej, to sędzia musi uznać bramkę. Próba niezgodnej z przepisami interwencji zawodników drużyny broniącej musi być ukarana indywidualnie.

6. Pomimo przekroczenia przez piłkę całym obwodem linii bramkowej pomiędzy słupkami bramkowymi i pod poprzeczką sędzia nie uzna bramki, jeżeli przed wpadnięciem piłki do bramki: działanie z zewnątrz miało wpływ na grę, na przykład przeszkodzenie w grze, dotknięcie piłki (poza okresem wykonywania rzutu karnego), piłka utraciła cechy określone w Artykule 2.

Sędzia w takim przypadku wznowi grę rzutem sędziowskim w miejscu, gdzie znajdowała się piłka w chwili zdarzeń opisanych powyżej

7. Jeżeli sędzia mimowolnie przedwcześnie przerwał grę - sygnałem gwizdka - zanim piłka wpadła do bramki - bramka nie może być uznana. Wznowienie gry nastąpi rzutem sędziowskim w miejscu, gdzie znajdowała się piłka w momencie przerwania gry.

8. Przed uznaniem bramki i wskazaniem ręką na punkt środkowy pola gry, sędzia powinien wzrokowo skontaktować się z sędzią asystentem, celem uzyskania potwierdzenia prawidłowości zdobytej bramki.

9. Sędzia uznaje zdobytą bramkę sygnałem gwizdka i wyciągnięciem ramienia w kierunku punktu środkowego pola gry.

10. Sędzia, mimo podjętej decyzji o uznaniu bramki i wskazaniu ręką na punkt środkowy, może zmienić swoją decyzję przed wznowieniem gry.


 


 

Design downloaded from FreeWebTemplates.com
Free web design, web templates, web layouts, and website resources!

Stronę wykonał i aktualizuje DZULS